Vilkår for å handle

Kjøpsvilkår

Fine Design har en enkel filosofi: unike hagemøbler i høy kvalitet til riktig pris. Det er flere måter å gjennomføre et kjøp hos oss:
1. handle med kort/kontanter rett fra våre utsalgssteder i Rogaland og på Rud/Bærum. 
2. få bestillingsinformasjon på e-post som betales til Sparebank1BV kontonr. 2480 22 26248 før varene sendes.
3. betale med kredittkortene: MasterCard og Visa.
4. nedbetalingsordning hver måned via Klarna, se under.

Varene i nettbutikken er tilgjengelig til lageret er tomt. Alle varene vi selger kan brukes i Norge. Fine Design kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år. Du kan handel varer i vår nettbutikk døgnet rundt, men kundeservicen i nettbutikken følger gjeldende åpningstider for butikken på Rud/Bærum. Vi svarer på henvendelser så snart vi kan og innen 48 timer.

Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Betalingsvilkår

1. Handle med kort rett fra vårt utsalgssted på  Løxaveien 5 på
Bærum og i Sandnes.
2. Få kvittering pr. e-post som betales før varene sendes.
3. Betale med kredittkortene: MasterCard og Visa.
4. Nedbetalingsordning via Klarna.

Alle leveranser er «fritt vårt lager».
For de av våre kunder som ønsker å hente varene selv (etter avtale) er vår adresse: Storgaten 99, 3060 Svelvik.

Vanligvis vil varene sendes fra oss 2 virkedager etter at bestillingen er behandlet om det er lagervarer (i høysesongen må det beregnes ekstra tid) Sundays Design hagemøbler bestilles fra Kristiansand og du må beregne ca en ukes leveringstid. Dersom det er tomt for en vare tar vi kontakt snarest for alternativ leveringstid. Ved forsinkelse har kjøper rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare.

Fraktbeløp Oslo/Bærum og Asker:
Frakt Oslo/Bærum/Asker (til gateadresse) med budbil er kr 990,- Dette inkluderer IKKE innbæring eller utpakking/montering av varene. Det kommer en sjåfør som ringer ca. 30 minutter før han ankommer, så må kunden hjelpe til med avlessing.

Frakt ellers (utenfor Oslo, Bærum og Asker) er kr. 1990,-
Frakt til Nord Norge og utlandet etter spesialavtale.
Fine Design selger hagemøbler og sender store sendinger, så vi har ingen avtale på små sendinger. Vår minste fraktpris er altså kr. 990,- Dvs. at det ikke er lønnsomt å kjøpe f.eks. en impregnering med frakt fra oss. Det kan kjøpes i butikkene våre direkte – ellers anbefaler vi en leverandør nærmere deg.

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene tar du kontakt med Fine Design på telefon 90 60 80 37 eller på e-post: info@finedesign.no

Reklamasjon og garanti

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen to måneder etter at du oppdaget den gi Fine Design skriftlig melding (info@finedesign.no, eller brev til  Løxaveien 5, 1351 Rud) om at du vil påberope deg mangelen. Reklamasjonsfristen er to år fra overtatt vare. Dersom det er synlige skader på emballasjen, noteres dette på fraktbrevet til transportøren. Fine Design vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i «Lov om forbrukerkjøp». Tilbakebetaling ved heving av kjøp grunnet forsinket levering og reklamasjoner er 14 dager. Ved en eventuell tvist skal vi forsøke å løse saken i minnelighet. Du kan henvende seg til Forbrukerklageutvalget dersom det ikke fører frem. Vi vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser i slike saker.

Angrerett på nettordre

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger gjerne ved angrerettskjema, du vil da få tilbakeført det du har betalt for varene. Varen skal sendes i retur innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper betaler returporto. Pengene til tilbakebetales kjøpers konto innen 14 dager etter at Fine Design har mottatt varene. Dersom varen er påført en verdireduksjon fordi den er brukt, vil dette trekkes i fra summen som tilbakebetales. Om du ønsker å benytte deg av angreretten kan du sende mail til info@finedesign.no, sende brev til Løxaveien 5, 1351 Rud eller ringe 90 60 80 37.

Personopplysninger

Fine Design behandler persondata ifølge «Lov om Personopplysninger». Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. Du har til enhver tid rett til innsyn i og retting/sletting av egne opplysninger. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å støtte din brukererfaring på siden vår.

SALG

Varer som ligger under kategorien salg har en gyldighetstid til «så langt lageret rekker». Vi sletter produktet fra nettbutikken, så snart det er mulig.

Ordrebekreftelse sendes ut automatisk på e-post når du bestiller i vår nettbutikk. Dette er en bekreftelse på hva du har bestilt og noe informasjon. Videre vil vi kontakte deg så snart som mulig.

Lagerbeholdning: De varene vi selger på vår nettside skal vi også ha på lager. De fleste av våre hagemøbler er lagret på vårt eget lager i Svelvik, så derfor kan vi opprettholde kort leveringstid. Så snart noe er utsolgt og/eller vi har en leveringstid på noen produkter vil vi skrive dette i beskrivelsen på artikkelen det gjelder.